16 maja 2024 r.
CAMP ESG to szkolenie warsztatowe poświęcone zrównoważonemu raportowaniu, które odbyło się 13-15 maja 2024 r. a organizatorem było Polskie Stowarzyszenie ESG.
Pierwszy dzień szkolenia poświęcony był raportowaniu i strategii ESG, a omawiane tematy w bardzo merytoryczny i warsztatowy sposób przybliżała uczestnikom dr Aleksandra Stanek - Kowalczyk, Partnerka, EY. Podczas prezentacji otoczenia regulacyjnego omówione zostały obszary raportowania zrównoważonego rozwoju. Ponieważ raport jest prezentacją efektów wdrożenia strategii (SBM), zarządzania wpływem i ryzykiem oraz jego oszacowaniem (IRO), co powinno być odzwierciedlone w celach organizacji i zaprezentowanych miernikach (MT), to przygotowania do raportowania należy zacząć dużo wcześniej od identyfikacji i oceny wpływu w ramach całego łańcuchach dostaw. Pozwoli to organizacji uzyskać wiedzę niezbędną do zarządzania biznesem nie tylko przez pryzmat wyników finansowych, ale przede wszystkim wpływu potencjalnego i rzeczywistego na społeczeństwo i środowisko. Zagadnienia prawne raportowania zaprezentował Borys D. Sawicki.
W drugim dniu warsztatów tematem była dekarbonizacja nieruchomości. Aspekty prawne związane z zielonymi umowami najmu oraz efektywnością i oszczędzaniem energii w nieruchomościach przedstawiane przez ekspertów JLL. Po krótkiej przerwie Agnieszka Oleksyn zaprezentowała uczestnikom szkolenia regulacje i kary, które grożą firmom za eko- ściemę, czyli GREENWASHING. Najczęstsze rodzaje i przykłady greenwashingu to:
Ostatnia sesja drugiego dnia poświęcona była praktycznemu wymiarowi raportowania a zagadnienia zaprezentowała uczestnikom Ewa Zamościńska. Dyskusja dotyczyła treści i formy raportu oraz efektywnej komunikacji z interesariuszami. W dzisiejszym świecie, gdzie kwestie środowiskowe, społeczne i zarządcze (ESG) stają się coraz bardziej istotne dla szerokiego spektrum interesariuszy — od inwestorów po klientów i społeczności lokalne — umiejętność skutecznej komunikacji na temat działań ESG firmy jest kluczowa. Efektywna komunikacja ESG to nie tylko przekazywanie informacji, ale tworzenie dialogu, który promuje zrozumienie, zaufanie i współpracę. W szczególności dzięki właściwemu językowi komunikacji dostosowanemu do grupy interesariuszy, byciu transparentnym i otwartym, wykorzystaniu różnych kanałów komunikacji czy też analizie reakcji i dostosowaniu strategii może firma zbudować mocne relacje z interesariuszami.
Tematyka trzeciego dnia szkolenia dotyczyła dzień szkolenia dotyczyła wyzwań zabrania danych do raportowania, obliczaniu śladu węglowego oraz analizie ryzyk klimatycznych.