Komisje RO
KADENCJA 2023-2027
Regionalna Rada kadencji 2023-2027 powołała Komisje:
KOMISJĘ DS. ETYKI
Uchwałą nr 1/X/2023 z dnia 12 czerwca 2023 r. w następującym składzie:
- Małgorzata Grzejszczak – przewodnicząca;
- Błaszkowski Grzegorz - członek
- Lech Maria - członek
- Ostrowski Cezary - członek
KOMISJĘ DS. SZKOLEŃ
Uchwałą nr 2/X/2023 z dnia 12 czerwca 2023 r. w następującym składzie:
- Ewa Sobińska – przewodnicząca
- Godlewska Jadwiga – członek
- Kinast Andrzej – członek
- Maksymiuk Magdalena – członek
KADENCJA 2019-2023
Regionalna Rada kadencji 2019-2023 dla sprawniejszego funkcjonowania Regionalnego Oddziału powołała Komisje:
- uchwałą nr 1/2019 z 5 sierpnia 2019 r. w sprawie powołania oraz trybu działania Komisji do spraw wsparcia biegłego rewidenta przyjęto jej skład:
- Maciej Skórzewski – przewodniczący;
- Felski Jan – członek;
- Izbicki Marcin - członek (do 4 listopada 2019r.);
- James David – członek;
- Kalińska Sabina – członek;
- Kozłowska Magdalena – członek (do 08 listopada 2021r.);
- Kryszkiewicz Małgorzata – członek (do 26 maja 2021r.);
- Lech Maria – członek;
- Leszek Stanisław – członek;
- Łazarski Ireneusz - członek (od 8 września 2020r.).
- uchwałą nr 2/2019 z 5 sierpnia 2019 r. w sprawie powołania oraz trybu działania Komisji do spraw szkoleń przyjęto jej skład:
- Jadwiga Godlewska – przewodnicząca;
- Bauer Małgorzata – członek;
- Fołta Teresa – członek;
- Gajewska Agnieszka – członek;
- Jakubczyk-Cały Ewa – członek (do 5 maja 2020r.)
- James David – członek;
- Kinast Andrzej – członek;
- Sobińska Ewa - członek (od 17 maja 2020r.)
- Świderska Gertruda – członek;
- Wilk-Łyś Aneta – członek;
- Wiślicka Elżbieta – członek.
- uchwałą nr 3/2019 z 5 sierpnia 2019 r. w sprawie powołania oraz trybu działania Komisji do spraw monitorowania i opiniowania aktów prawnych przyjęto jej skład:
- Magierska Ksenia – przewodnicząca;
- Bauer Małgorzata – członek;
- Braun Wiktoria – członek;
- Broniecka Janina – członek,
- Chyżyńska Bogumiła – członek,
- Kozłowska Magdalena – członek,
- Kryszkiewicz Małgorzata – członek;
- Skulska Maria – członek.
- uchwała nr 23/2021 z 12 maja 2021r. .
w sprawie powołania oraz trybu działania Komisji do spraw monitorowania i opiniowania aktów prawnych odwołano część członków (Małgorzata Bauer, Janina Broniecka, Bogumiła Chyżyńska, Maria Skulska) i zmieniono skład Komisji na:
- Magierska Ksenia – przewodnicząca;
- Braun Wiktoria – członek;
- Kozłowska Magdalena – członek,
- Kryszkiewicz Małgorzata – członek.
- uchwałą nr 4/2019 z 2 września 2019 r. w sprawie powołania oraz trybu działania Komisji do spraw etyki:
- Małgorzata Grzejszczak – przewodnicząca;
- Beata Bartoś - członek;
- Grzegorz Błaszkowski - członek;
- Bogumiła Chyżyńska - członek;
- Maria Lech- członek;
- Stanisław Leszek - członek.
- uchwałą nr 5/2019 z 2 września 2019 r.
w sprawie powołania oraz trybu działania Komisji do spraw finansowych:
- Justyna Beata Zakrzewska – przewodnicząca;
- Małgorzata Grzejszczak - członek;
- Maciej Skórzewski - członek.
- uchwałą nr 30/2022 z 14 kwietnia 2022r. w sprawie powołania i trybu działania Komisji do spraw organizacji obchodów Jubileuszu 30-lecia Regionalnego Oddziału Polskiej Izby Biegłych Rewidentów w Warszawie:
- Jadwiga Godlewska – przewodnicząca;
- Katarzyna Chorostkowska - członek;
- Joanna Wielgórska-Leszczynska - członek;
- Justyna Beata Zakrzewska - członek.
- uchwałą nr 37/2022 z 19 lipca 2022r.
w sprawie powołania i trybu działania Komisji organizacyjno-programowej X WZBR Regionalnego Oddziału Polskiej Izby Biegłych Rewidentów w Warszawie:
- Magierska Ksenia - Przewodnicząca
- Chorostkowska Katarzyna
- Grzejszczak Małgorzata
- Maksymiuk Magdalena
- Skórzewski Maciej
__________________________________________________________________________________________________________________
Regionalna Rada kadencji 2015-2019 dla sprawniejszego funkcjonowania Regionalnego Oddziału zaplanowała powołanie następujących Komisji:
- Komisja ds. szkoleń - lider Jadwiga Godlewska
- Komisja ds. wsparcia merytorycznego i Międzynarodowych Standardów Badania – lider Ewa Sobińska
- Komisja ds. wsparcia biegłego rewidenta w sprawach spornych - lider Andrzej Jakubowicz
- Komisja ds. PR (komunikacji) – lider Magdalena Maksymiuk
- Komisja ds. wsparcia w postępowaniu dyscyplinarnym – lider Justyna Zakrzewska
- Komisja ds. monitorowania i opiniowania aktów prawnych – lider Ksenia Magierska
- Komisja ds. integracji biegłych rewidentów
- Komisja ds. współpracy biegłych i aplikantów
- Komisja organizacyjno-programowa IX Walnego Zgromadzenia Biegłych Rewidentów - lider Ksenia Magierska.
Osoby chętne do współpracy i działania w powołanych komisjach proszone są do zgłaszania się na adres biura RO biuro@pibr.waw.pl
Po szczegółowym zaplanowaniu pracy Oddziału, harmonogramu działań Rady i analizie zgłoszeń osób chętnych do działania w Komisjach w toku kadencji powołano ostatecznie poniższe Komisje:
I. Komisje stałe
1. Komisja ds. monitorowania i opiniowania aktów prawnych
Komisja powołana została uchwałą nr 2015/6 z 5 października 2015 r. i działała w następującym składzie:
- Ksenia Magierska – przewodnicząca
- Janina Broniecka
- Zbigniew Dasiewicz
- Małgorzata Kryszkiewicz
- Józef Kuszneruk
- Zbigniew Kuśnierek
- Ireneusz Łazarski
- Krzysztof Maksymik
- Dariusz Puczyński (do 07.08.2017 r.)
- Małgorzata Winter
Komisja rozpoczęła pracę jeszcze przed oficjalnym powołaniem, zgłaszając w sierpniu 2015 r. szereg uwag do pierwszej wersji projektu założeń do zmiany ustawy o biegłych rewidentach… Rozpatrywano również i zgłoszono uwagi do projektu stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości dotyczącego rachunkowości spółdzielni mieszkaniowych. Komisja w toku kadencji odbyła 19 protokołowanych posiedzeń, po których tyle samo razy oficjalnie występowano z uwagami i propozycjami zmian legislacyjnych.
Podczas posiedzeń dyskutowano i redagowano wspólnie propozycje uwag i zmian do projektów następujących przepisów:
- kolejnych wersji projektu ustawy o biegłych rewidentach…,
- zmian do statutu i podstawowych zasad gospodarki finansowej Izby,
- projektów opracowywanych w wyniku realizacji „Harmonogramu działań KIBR niezbędnych dla realizacji przyjętego przez VIII Krajowy Zjazd Biegłych Rewidentów programu działania KIBR na lata 2015-2019”, dotyczących:
- biegłych rewidentów, którzy na własny wniosek zadeklarują zamiar trwałego niewykonywania zawodu,
- wprowadzenia do struktury organizacyjnej samorządu biegłych rewidentów nowego organu - Krajowego Rzecznika Praw Biegłych Rewidentów,
- rozszerzenia kręgu jednostek zobowiązanych do poddania badaniu lub przeglądowi sprawozdań finansowych, co służyłoby zwiększeniu bezpieczeństwa obrotu gospodarczego,
- rozszerzenia uprawnień biegłych rewidentów do podpisywania dokumentów za zgodność
z oryginałem na zasadach analogicznych do doradców podatkowych oraz możliwości reprezentowania podatników, płatników i inkasentów w postępowaniu przed organami administracji publicznej i w zakresie sądowej kontroli decyzji, postanowień i innych aktów administracyjnych,
- projektu rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 września 2015 r. w sprawie uproszczonej ewidencji przychodów i kosztów przez niektóre organizacje pozarządowe oraz stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego,
- projektu stawy o biegłych rewidentach i ich samorządzie…,
- petycji w sprawie zmian wprowadzonych ustawą z dnia 11 marca 2016 r. o zmianie ustawy - Kodeks postępowania karnego w odniesieniu do biegłych,
- projektu Krajowego Standardu Rachunkowości "Środki trwałe" z dnia 5 lipca 2016 r.,
- projektu ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich i nadzorze publicznym,
- projektu Krajowego Standardu Rachunkowości „Działalność rolnicza" z dnia 18 września
2017 r.,
- projektu stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie realizacji przepisów art. 4 ust. 1, 1a i 1 b ustawy o rachunkowości, nakładających obowiązek rzetelnego i jasnego przedstawienia obrazu jednostki,
- projektu stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie ujęcia zmiany składnika aktywów niepieniężnych na inny składnik aktywów niepieniężnych,
- ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich i nadzorze publicznym z dnia 11 maja 2017 r.,
- propozycji zmian do projektów regulamin i porządku obrad Nadzwyczajnego Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów,
- uwag do projektu stanowiska KSR dotyczącego ujęcia, wyceny i prezentacji gruntów przekazanych w użytkowanie wieczyste w sprawozdaniach finansowych jednostek samorządu terytorialnego, a także w sprawie przekształcenia prawa wieczystego użytkowania tych gruntów w prawo własności.
2. Komisja ds. szkoleń
Komisja powołana została uchwałą nr 2016/11 z 5 września 2016 r. i działała w następującym składzie:
- Jadwiga Godlewska – przewodnicząca
- Janina Broniecka
- Zbigniew Dasiewicz
- Tomasz Iwanowicz (od 07.05.2018 r.)
- Adam Kęsik (do 07.08.2017 r.)
- Ksenia Magierska
- Ewa Sobińska
- Beata Zakrzewska
Komisja odbyła w trakcie kadencji jedno protokołowane posiedzenie, a większość prac prowadziła w drodze konsultacji internetowych.
Zadaniem Komisji było przygotowanie propozycji szkoleń obligatoryjnych oraz szkoleń specjalistycznych w ramach samokształcenia dla biegłych rewidentów oraz merytoryczne przygotowanie konferencji organizowanych przez Oddział.
3. Komisja ds. wsparcia biegłego rewidenta w sprawach spornych
W związku z czasowym brakiem możliwości prawnych powołania Krajowego Rzecznika Praw Biegłych Rewidentów na szczeblu krajowym, o co wnioskowano w uchwale nr 5 z dnia 23 kwietnia 2015 r. w sprawie trybu obrony biegłych rewidentów w procesie postępowania dyscyplinarnego VIII Walnego Zgromadzenia Biegłych Rewidentów, Regionalna Rada powołała w ramach Regionalnego Oddziału PIBR w Warszawie, Komisję ds. wsparcia biegłego rewidenta w sprawach spornych.
Komisja powołana została uchwałą nr 2017/12 z 7 sierpnia 2017 r. i działała w następującym składzie:
- Andrzej Jakubowicz – przewodniczący
- Bogdan Broniewski
- Danuta Brzozowska
- Alicja Gess
- Adam Kęsik
- Maria Lech (od 05.01.2017 r.)
- Stanisław Leszek
- Justyna Zakrzewska (do 14.02.2016 r.)
Zgodnie z założeniami, celem działalności Komisji było udzielanie wszelkiej pomocy niematerialnej biegłym rewidentom w rozwiązywaniu spraw spornych. Komisja odbyła w trakcie kadencji 9 protokołowanych posiedzeń, wsparcia udzielono indywidualnie 3 biegłym rewidentom. Komisja w ramach posiedzeń przygotowywała także stanowiska związane z powołaniem Rzecznika Praw Biegłych Rewidentów, zmianą ustawy o biegłych rewidentach, zmianami w statucie i podstawowych zasadach gospodarki finansowej Izby.
Biegłych rewidentów, potrzebujących wsparcia, o jakim mowa powyżej, zapraszamy do kontaktu z Regionalnym Oddziałem na adres biuro@pibr.waw.pl.
II. Komisje czasowe
1. Komisja ds. oceny projektów uchwał na VIII KZBR
Komisja w składzie:
- Adam Kęsik – przewodniczący
- Zbigniew Kuśnierek
- Józef Kuszneruk
- Małgorzata Winter
zebrała się na posiedzeniu 14 maja 2015 r., celem ponownego przeanalizowania uchwał przyjętych przez VIII Walnego Zgromadzenia Biegłych Rewidentów Regionalnego Oddziału PIBR w Warszawie, porównania postanowień i uchwał przyjętych przez VIII Walne Zgromadzenie Biegłych Rewidentów Regionalnego Oddziału PIBR w Warszawie z projektami uchwał na VIII Krajowy Zjazd Biegłych Rewidentów, wprowadzenia korekt i uzupełnień do wymienionych wyżej dokumentów.
Komisja po wypełnieniu swojego zadania zakończyła działalność.
2. Komisja organizacyjno-programowa IX Walnego Zgromadzenia Biegłych RewidentówW związku z organizacją IX Walnego Zgromadzenia Biegłych Rewidentów (11.04.2019 r.) uchwałą nr 2018/19 powołana została Komisja organizacyjno-programowa IX Walnego Zgromadzenia Biegłych Rewidentów w składzie:
- Ksenia Magierska – przewodnicząca
- Janina Broniecka
- Katarzyna Chorostkowska
- Adam Kęsik
- Magdalena Maksymiuk
Komisja od momentu powołania do końca lutego 2019 r. odbyła 9 protokołowanych posiedzeń, w czasie których opracowano organizację IX Walnego Zgromadzenia Biegłych Rewidentów oraz przygotowane zostały projekty dokumentów na Walne Zgromadzenie: porządek obrad, regulamin obrad, program działania Regionalnego Oddziału oraz projekty innych uchwał.
3. Komisja ds. opracowania zmian w statucie oraz podstawowych zasadach gospodarki finansowej PIBR oraz opracowania regulaminów działania Regionalnej Rady oraz Komisji Rewizyjnej Regionalnego Oddziału PIBR w Warszawie
W związku z organizacją IX Walnego Zgromadzenia Biegłych Rewidentów (11.04.2019 r.) uchwałą nr 2018/19 powołano powyższą Komisję w składzie:
- Agnieszka Gajewska – przewodnicząca
- Zbigniew Dasiewicz
- Zbigniew Kuśnierek
- Józef Kuszneruk
- Stanisław Leszek
- Ksenia Magierska
- Elżbieta Szambelan-Bakuła
Komisja dla usprawnienia prowadzenia prac podzieliła się na dwa zespoły – ds. statutu (lider – Zbigniew Dasiewicz) – odbyła 6 posiedzeń i ds. podstawowych zasad gospodarki finansowej (lider – Agnieszka Gajewska) – odbyła 2 posiedzenia, na których opracowano projekty, które zostaną przedłożone IX Walnemu Zgromadzeniu Biegłych Rewidentów Regionalnego Oddziału PIBR w Warszawie:
- w sprawie przyjęcia nowego statutu PIBR,
- w sprawie zmiany podstawowych zasad gospodarki finansowej PIBR,
- w sprawie regulaminu działania Regionalnej Rady,
- w sprawie regulaminu działania Komisji Rewizyjnej Regionalnego Oddziału PIBR w Warszawie.
Powyższe dane prezentują stan na dzień 28 lutego 2019r.