Regionalny oddział w Warszawie

Działalność oddziału

Komisje RO

KADENCJA 2023-2027

Regionalna Rada kadencji 2023-2027  powołała Komisje:


KOMISJĘ DS. ETYKI

Uchwałą nr 1/X/2023 z dnia 12 czerwca 2023 r. w następującym składzie:

  • Małgorzata Grzejszczak – przewodnicząca;
  • Błaszkowski Grzegorz - członek
  • Lech Maria - członek
  • Ostrowski Cezary - członek

KOMISJĘ DS. SZKOLEŃ

Uchwałą nr 2/X/2023 z dnia 12 czerwca 2023 r. w następującym składzie:

  • Ewa Sobińska – przewodnicząca
  • Godlewska Jadwiga – członek
  • Kinast Andrzej – członek
  • Maksymiuk Magdalena – członek











































KADENCJA 2019-2023

Regionalna Rada kadencji 2019-2023 dla sprawniejszego funkcjonowania Regionalnego Oddziału powołała Komisje:

- uchwałą nr 1/2019 z 5 sierpnia 2019 r. w sprawie powołania oraz trybu działania Komisji do spraw wsparcia biegłego rewidenta przyjęto jej skład:

  • Maciej Skórzewski – przewodniczący;
  • Felski Jan – członek;
  • Izbicki Marcin - członek (do 4 listopada 2019r.);
  • James David – członek;
  • Kalińska Sabina – członek;
  • Kozłowska Magdalena – członek (do 08 listopada 2021r.);
  • Kryszkiewicz Małgorzata – członek (do 26 maja 2021r.);
  • Lech Maria – członek;
  • Leszek Stanisław – członek;
  • Łazarski Ireneusz - członek (od 8 września 2020r.).


- uchwałą nr 2/2019 z 5 sierpnia 2019 r. w sprawie powołania oraz trybu działania Komisji do spraw szkoleń przyjęto jej skład:

  • Jadwiga Godlewska – przewodnicząca;
  • Bauer Małgorzata – członek;
  • Fołta Teresa – członek;
  • Gajewska Agnieszka – członek;
  • Jakubczyk-Cały Ewa – członek (do 5 maja 2020r.)
  • James David – członek;
  • Kinast Andrzej – członek;
  • Sobińska Ewa - członek (od 17 maja 2020r.)
  • Świderska Gertruda – członek;
  • Wilk-Łyś Aneta – członek;
  • Wiślicka Elżbieta – członek.


- uchwałą nr 3/2019 z 5 sierpnia 2019 r. w sprawie powołania oraz trybu działania Komisji do spraw monitorowania i opiniowania aktów prawnych przyjęto jej skład:

  • Magierska Ksenia – przewodnicząca;
  • Bauer Małgorzata – członek;
  • Braun Wiktoria – członek;
  • Broniecka Janina – członek,
  • Chyżyńska Bogumiła – członek,
  • Kozłowska Magdalena – członek,
  • Kryszkiewicz Małgorzata – członek;
  • Skulska Maria – członek.

- uchwała nr 23/2021 z 12 maja 2021r. . w sprawie powołania oraz trybu działania Komisji do spraw monitorowania i opiniowania aktów prawnych odwołano część członków (Małgorzata Bauer, Janina Broniecka, Bogumiła Chyżyńska, Maria Skulska) i zmieniono skład Komisji na:

  • Magierska Ksenia – przewodnicząca;
  • Braun Wiktoria – członek;
  • Kozłowska Magdalena – członek,
  • Kryszkiewicz Małgorzata – członek.

 - uchwałą nr 4/2019 z 2 września 2019 r. w sprawie powołania oraz trybu działania Komisji do spraw etyki:

  • Małgorzata Grzejszczak – przewodnicząca;
  • Beata Bartoś - członek;
  • Grzegorz Błaszkowski - członek;
  • Bogumiła Chyżyńska - członek;
  • Maria Lech- członek;
  • Stanisław Leszek - członek.

- uchwałą nr 5/2019 z 2 września 2019 r. w sprawie powołania oraz trybu działania Komisji do spraw finansowych:
  • Justyna Beata Zakrzewska – przewodnicząca;
  • Małgorzata Grzejszczak - członek;
  • Maciej Skórzewski - członek.


- uchwałą nr 30/2022 z 14 kwietnia 2022r. w sprawie powołania i trybu działania Komisji do spraw organizacji obchodów Jubileuszu 30-lecia Regionalnego Oddziału Polskiej Izby Biegłych Rewidentów w Warszawie:

  • Jadwiga Godlewska – przewodnicząca;
  • Katarzyna Chorostkowska - członek;
  • Joanna Wielgórska-Leszczynska - członek;
  • Justyna Beata Zakrzewska - członek.

- uchwałą nr 37/2022 z 19 lipca 2022r. w sprawie powołania i trybu działania Komisji organizacyjno-programowej X WZBR Regionalnego Oddziału Polskiej Izby Biegłych Rewidentów w Warszawie:
  • Magierska Ksenia - Przewodnicząca
  • Chorostkowska Katarzyna
  • Grzejszczak Małgorzata
  • Maksymiuk Magdalena
  • Skórzewski Maciej












__________________________________________________________________________________________________________________

Regionalna Rada kadencji 2015-2019 dla sprawniejszego funkcjonowania Regionalnego Oddziału zaplanowała powołanie następujących Komisji:

  1. Komisja ds. szkoleń - lider Jadwiga Godlewska
  2. Komisja ds. wsparcia merytorycznego i Międzynarodowych Standardów Badania – lider Ewa Sobińska
  3. Komisja ds. wsparcia biegłego rewidenta w sprawach spornych - lider Andrzej Jakubowicz
  4. Komisja ds. PR (komunikacji) – lider Magdalena Maksymiuk
  5. Komisja ds. wsparcia w postępowaniu dyscyplinarnym – lider Justyna Zakrzewska
  6. Komisja ds. monitorowania i opiniowania aktów prawnych – lider Ksenia Magierska
  7. Komisja ds. integracji biegłych rewidentów
  8. Komisja ds. współpracy biegłych i aplikantów
  9. Komisja organizacyjno-programowa IX Walnego Zgromadzenia Biegłych Rewidentów - lider Ksenia Magierska.

Osoby chętne do współpracy i działania w powołanych komisjach proszone są do zgłaszania się na adres biura RO biuro@pibr.waw.pl


Po szczegółowym zaplanowaniu pracy Oddziału, harmonogramu działań Rady i analizie zgłoszeń osób chętnych do działania w Komisjach w toku kadencji powołano ostatecznie poniższe Komisje:

I. Komisje stałe

1. Komisja ds. monitorowania i opiniowania aktów prawnych

Komisja powołana została uchwałą nr 2015/6 z 5 października 2015 r. i działała w następującym składzie:

  • Ksenia Magierska – przewodnicząca
  • Janina Broniecka
  • Zbigniew Dasiewicz
  • Małgorzata Kryszkiewicz
  • Józef Kuszneruk
  • Zbigniew Kuśnierek
  • Ireneusz Łazarski
  • Krzysztof Maksymik
  • Dariusz Puczyński (do 07.08.2017 r.)
  • Małgorzata Winter

Komisja rozpoczęła pracę jeszcze przed oficjalnym powołaniem, zgłaszając w sierpniu 2015 r. szereg uwag do pierwszej wersji projektu założeń do zmiany ustawy o biegłych rewidentach… Rozpatrywano również i zgłoszono uwagi do projektu stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości dotyczącego rachunkowości spółdzielni mieszkaniowych. Komisja w toku kadencji odbyła 19 protokołowanych posiedzeń, po których tyle samo  razy oficjalnie występowano z uwagami i propozycjami zmian legislacyjnych.

 Podczas posiedzeń dyskutowano i redagowano wspólnie propozycje uwag i zmian do projektów następujących przepisów:

  • kolejnych wersji projektu ustawy o biegłych rewidentach…,
  • zmian do statutu i podstawowych zasad gospodarki finansowej Izby,
  • projektów opracowywanych w wyniku realizacji „Harmonogramu działań KIBR niezbędnych dla realizacji przyjętego przez VIII Krajowy Zjazd Biegłych Rewidentów programu działania KIBR na lata 2015-2019”, dotyczących:
  • biegłych rewidentów, którzy na własny wniosek zadeklarują zamiar trwałego niewykonywania zawodu,
  • wprowadzenia do struktury organizacyjnej samorządu biegłych rewidentów nowego organu - Krajowego Rzecznika Praw Biegłych Rewidentów,
  • rozszerzenia kręgu jednostek zobowiązanych do poddania badaniu lub przeglądowi sprawozdań finansowych, co służyłoby zwiększeniu bezpieczeństwa obrotu gospodarczego,
  • rozszerzenia uprawnień biegłych rewidentów do podpisywania dokumentów za zgodność
    z oryginałem na zasadach analogicznych do doradców podatkowych oraz możliwości reprezentowania podatników, płatników i inkasentów w postępowaniu przed organami administracji publicznej i w zakresie sądowej kontroli decyzji, postanowień i innych aktów administracyjnych,
  • projektu rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 września 2015 r. w sprawie uproszczonej ewidencji przychodów i kosztów przez niektóre organizacje pozarządowe oraz stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego,
  • projektu stawy o biegłych rewidentach i ich samorządzie…,
  • petycji w sprawie zmian wprowadzonych ustawą z dnia 11 marca 2016 r. o zmianie ustawy - Kodeks postępowania karnego w odniesieniu do biegłych,
  • projektu Krajowego Standardu Rachunkowości "Środki trwałe" z dnia 5 lipca 2016 r.,
  • projektu ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich i nadzorze publicznym,
  • projektu Krajowego Standardu Rachunkowości „Działalność rolnicza" z dnia 18 września
    2017 r.,
  • projektu stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie realizacji przepisów art. 4 ust. 1, 1a i 1 b ustawy o rachunkowości, nakładających obowiązek rzetelnego i jasnego przedstawienia obrazu jednostki,
  • projektu stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie ujęcia zmiany składnika aktywów niepieniężnych na inny składnik aktywów niepieniężnych,
  • ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich i nadzorze publicznym z dnia 11 maja 2017 r.,
  • propozycji zmian do projektów regulamin i porządku obrad Nadzwyczajnego Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów,
  • uwag do projektu stanowiska KSR dotyczącego ujęcia, wyceny i prezentacji gruntów przekazanych w użytkowanie wieczyste w sprawozdaniach finansowych jednostek samorządu terytorialnego, a także w sprawie przekształcenia prawa wieczystego użytkowania tych gruntów w prawo własności.


2. Komisja ds. szkoleń

Komisja powołana została uchwałą nr 2016/11 z 5 września 2016 r. i działała w następującym składzie:

  • Jadwiga Godlewska – przewodnicząca
  • Janina Broniecka
  • Zbigniew Dasiewicz
  • Tomasz Iwanowicz (od 07.05.2018 r.)
  • Adam Kęsik (do 07.08.2017 r.)
  • Ksenia Magierska
  • Ewa Sobińska
  • Beata Zakrzewska

Komisja odbyła w trakcie kadencji jedno protokołowane posiedzenie, a większość prac prowadziła w drodze konsultacji internetowych.
Zadaniem Komisji było przygotowanie propozycji szkoleń obligatoryjnych oraz szkoleń specjalistycznych w ramach samokształcenia dla biegłych rewidentów oraz merytoryczne przygotowanie konferencji organizowanych przez Oddział.


3. Komisja ds. wsparcia biegłego rewidenta w sprawach spornych

W związku z czasowym brakiem możliwości prawnych powołania Krajowego Rzecznika Praw Biegłych Rewidentów na szczeblu krajowym, o co wnioskowano w uchwale nr 5 z dnia 23 kwietnia  2015 r. w sprawie trybu obrony biegłych rewidentów  w procesie postępowania dyscyplinarnego VIII Walnego Zgromadzenia Biegłych Rewidentów, Regionalna Rada powołała w ramach Regionalnego Oddziału PIBR w Warszawie, Komisję ds. wsparcia biegłego rewidenta w sprawach spornych.

Komisja powołana została uchwałą nr 2017/12 z 7 sierpnia 2017 r. i działała w następującym składzie:

  • Andrzej Jakubowicz – przewodniczący
  • Bogdan Broniewski
  • Danuta Brzozowska
  • Alicja Gess
  • Adam Kęsik
  • Maria Lech (od 05.01.2017 r.)
  • Stanisław Leszek
  • Justyna Zakrzewska (do 14.02.2016 r.)

Zgodnie z założeniami, celem działalności Komisji było udzielanie wszelkiej pomocy niematerialnej biegłym rewidentom w rozwiązywaniu spraw spornych. Komisja odbyła w trakcie kadencji 9 protokołowanych posiedzeń, wsparcia udzielono indywidualnie 3 biegłym rewidentom.  Komisja w ramach posiedzeń przygotowywała także stanowiska związane z powołaniem Rzecznika Praw Biegłych Rewidentów, zmianą ustawy o biegłych rewidentach, zmianami w statucie i podstawowych zasadach gospodarki finansowej Izby.

Biegłych rewidentów, potrzebujących wsparcia, o jakim mowa powyżej, zapraszamy do kontaktu z Regionalnym Oddziałem na adres biuro@pibr.waw.pl.


II. Komisje czasowe

1. Komisja ds. oceny projektów uchwał na VIII KZBR

Komisja w składzie:

  • Adam Kęsik – przewodniczący
  • Zbigniew Kuśnierek
  • Józef Kuszneruk
  • Małgorzata Winter

zebrała się na posiedzeniu 14 maja 2015 r., celem ponownego przeanalizowania uchwał przyjętych przez VIII  Walnego Zgromadzenia Biegłych Rewidentów Regionalnego Oddziału PIBR w Warszawie, porównania postanowień i uchwał przyjętych przez VIII  Walne Zgromadzenie Biegłych Rewidentów Regionalnego Oddziału PIBR w Warszawie z projektami uchwał  na  VIII Krajowy Zjazd Biegłych Rewidentów, wprowadzenia korekt i uzupełnień do wymienionych wyżej dokumentów.

Komisja po wypełnieniu swojego zadania zakończyła działalność.


2. Komisja organizacyjno-programowa IX Walnego Zgromadzenia Biegłych Rewidentów

W związku z organizacją IX Walnego Zgromadzenia Biegłych Rewidentów (11.04.2019 r.) uchwałą nr 2018/19 powołana została Komisja organizacyjno-programowa IX Walnego Zgromadzenia Biegłych Rewidentów w składzie:
  • Ksenia Magierska – przewodnicząca
  • Janina Broniecka
  • Katarzyna Chorostkowska
  • Adam Kęsik
  • Magdalena Maksymiuk

Komisja od momentu powołania do końca lutego 2019 r. odbyła 9 protokołowanych posiedzeń, w czasie których opracowano organizację IX Walnego Zgromadzenia Biegłych Rewidentów oraz przygotowane zostały projekty dokumentów na Walne Zgromadzenie: porządek obrad, regulamin obrad, program działania Regionalnego Oddziału oraz projekty innych uchwał.

3. Komisja ds. opracowania zmian w statucie oraz podstawowych zasadach gospodarki finansowej PIBR oraz opracowania regulaminów działania Regionalnej Rady oraz Komisji Rewizyjnej Regionalnego Oddziału PIBR w Warszawie

 W związku z organizacją IX Walnego Zgromadzenia Biegłych Rewidentów (11.04.2019 r.) uchwałą nr 2018/19 powołano powyższą Komisję w składzie:

  • Agnieszka Gajewska – przewodnicząca
  • Zbigniew Dasiewicz
  • Zbigniew Kuśnierek
  • Józef Kuszneruk
  • Stanisław Leszek
  • Ksenia Magierska
  • Elżbieta Szambelan-Bakuła

Komisja dla usprawnienia prowadzenia prac podzieliła się na dwa zespoły – ds. statutu (lider – Zbigniew Dasiewicz) – odbyła 6 posiedzeń i ds. podstawowych zasad gospodarki finansowej (lider – Agnieszka Gajewska) – odbyła 2 posiedzenia, na których opracowano projekty, które zostaną przedłożone IX Walnemu Zgromadzeniu Biegłych Rewidentów Regionalnego Oddziału PIBR w Warszawie:

  • w sprawie przyjęcia nowego statutu PIBR,
  • w sprawie zmiany podstawowych zasad gospodarki finansowej PIBR,
  • w sprawie regulaminu działania Regionalnej Rady,
  • w sprawie regulaminu działania Komisji Rewizyjnej Regionalnego Oddziału PIBR w Warszawie.


Powyższe dane prezentują stan na dzień 28 lutego 2019r.
Logo PIBR Przejdź do strony PIBR